Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

12 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zware dag. Na een vermoeiende reis, vooral voor Hennie die net nachtdienst had gehad aangekomen in Kuala Lumpur. Efficiency op de luchthaven ver te zoeken maar dat is ook wel de charme van de cultuur. Niemand lijkt haast te hebben, niets is helemaal wat het lijkt. Achter de facades van het chique uitziende hotel, met glimmende marmeren vloeren en bell boys met opgepoetste knopen op hun apenpakjes blijkt de schijnbare luxe zich vooral te beperken tot de entree van het hotel. De kamer is ruim, gelukkig voorzien van airco, maar met schimmel in de badkamer, krakkemikkig hang en sluitwerk etc. Gelukkig is er wel een strijkplank :-) Eerst even geld halen maar. Hennie is lichtelijk gestressed. Na 6 pinautomaten geprobeerd te hebben nog steeds geen geld. Alle passen geweigerd, zowel die van mij als van Hennie. Tot overmaat doet de telefoon van Hennie het niet. Ik denk dat komt wel goed. Hier gaan dingen nou eenmaal anders.
Na een paar uur te hebben geslapen op naar China Town. Het Walhalla voor koopzieke Hennie. Vooral de kraampjes met elektronische gadgets hebben een enorme aantrekkingskracht. Voor mij zijn de tassenwinkels onweerstaanbaar. Alles is nep, alles is super goedkoop. Alle souvenirs voor de kinderen gekocht. Jaja. Lekker gegeten en met verbazing mensen gekeken vanaf ons plastic tafeltje. Een super dag.

• 12 Juli 2014 - 17:37

Fredadam:

Ik bel morgen terug .jammer. Waren net even weg.

• 12 Juli 2014 - 19:30

Pa & Ma Oudenbosch:

Hallo reizigers,
    Wij hebben jullie verslag gelezen en hopen dat er toch nog ergens een werkende pinautomaat is te vinden anders maar een baantje zoeken ter plekke.
    Wij wensen jullie nog een prettige verdere reis en zien jullie verslagen met belangstelling tegemoet .
    Vandaag de post verzorgd.
    Groetjes van ons beide

• 13 Juli 2014 - 10:18

Fredadam:

Verslag gelezen en foto's gezien .heel apart en Karin kijkt gelukkig en Hennie lacht Komt allemaal goed vanmorgen even naar sas j.park. Groetjes ma en Fred.

• 13 Juli 2014 - 13:27

Rene:

hoi luitjes,
    goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en het hotel ook goed bevalt.
    Karin ik dacht dat "Gopro-Mediamarkt-Hennie" alle elektronische gadgets al had!!!!
    Veel plezier en de garoeten heeej....

• 13 Juli 2014 - 16:41

Gelukt met pinnen, gelukkig.

Rene,

Tja, mediamarkthennie kan mij alles wijsmaken hè. Nu een nepkoptelefoon van ene dr. Dré en net zo'n nep ding, dat je daar op kan aansluiten, met lichtjes die steeds van kleur veranderen als er geluid uitkomt (net kermis). Hij heeft al plannen om een extra hutkoffer aan te schaffen voor de souvenirs. Als ik dat allemaal van te voren geweten had dan..... Verder is hij best lief hoor :-)

Groetjes,

Karin en mm-hennie

Ps. Hennie gaat ook een verhaaltje over mij schrijven maar dat moet je maximaal voor de helft geloven.

• 13 Juli 2014 - 18:00

Rene:

Tja Karin, dan gaat mm-Hennie 2 kantjes ipv van 1 kantje moeten schrijven over jou.....hihi...