Jungle Night Walk - Reisverslag uit Pulau Aguh, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu Jungle Night Walk - Reisverslag uit Pulau Aguh, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu

Jungle Night Walk

Door: Karin

15 Juli 2014 | Maleisië, Pulau Aguh

Jungle Night Walk

We verzamelen voor de receptie en worden in kleine groepjes verdeeld om met gidsen de jungle in de gaan. Hennie heeft de zaklantaarn. Het is best spannend. Er is een kakafonie aan geluid in de jungle, je weet dus er van alles vliegt en kruipt en loopt maar je ziet niks. de gids loopt voorop en iedere keer stopt hij om ons iets te laten zien. We zien reuzemieren, een zwarte schorpioen, en spin zo groot als je hele hand, gekko's, slang, miljoenpoot, wandelende takken, sprinkhanen. De wandelende tak wandelt van mijn arm naar mijn rug zo op mijn hoofd. Hennie haalt hem van mijn hoofd en wil de wandelende tak terugzetten op een tak. Hij zet een stap opzij en stapt in een gat. Hij valt ca 1,5 meter naar beneden en komt op zijn rug terecht. Ik schrik me rot, hij ook natuurlijk. Hij krabbelt weer op en klimt uit het gat. Hij heeft niks, niet eens een schrammetje. Kwalitatief goed mannetje hoor.