op weg naar de homestay - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu op weg naar de homestay - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu

op weg naar de homestay

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Terengganu

Homestay route
We zijn bijna op de plaats van bestemming. We zien de borden Teluk Homestay die we volgens de beschrijving moeten volgen. Nog maar 2 kilometer en dan zijn we er. We gaan rechts, hier moet het zijn, dat kan niet missen..... zou je denken. Na het laatste bord rijden we rechtdoor maar komen geen enkel bord meer tegen. Na een kilometer of drie draaien we om. Terug bij het laatste bord begrijpen we er niks meer van. Ik stap uit en begin te lopen om te kijken of ik het aan iemand kan vragen. Binnen no time stopt er een brommertje naast me met een man in bruine jurk en vraagt of hij kan helpen. Ik laat hem op papier zien waar we heen moeten. Hij kijkt en ziet nog een paar brommertjes tegemoet komen. Hij zwaait en ook deze twee brommertjes stoppen. Brommertje 2 met man met rode jurk en brommertje 3 man met blauwe jurk. Het is een gezellig onderonsje. Er wordt druk overlegd en ik sta er bij te kijken. De bruine jurk zegt mij dat wij ze met de auto moeten volgen. Veel keus hebben we niet. We rijden achter de drie jurken aan, kriskras door allerlei kleine straatjes van de kampong. Wij zijn het spoor inmiddels helemaal bijster. Ze stoppen op een kruising en overleggen weer driftig. We zitten niet goed kennelijk en moeten omkeren en weer volgen. Ik vraag me serieus af hoe andere toeristen het home stay adres ooit gevonden hebben. Na nog eens een minuut of 5 komen we bij een groot huis met een hek. Ik stap uit en wil de mannen iets geven maar daar willen ze niks van weten. Wat zijn dit lieve behulpzame mensen! Ik maak het hek van het huis open en loop rond. Er is geen kip, alles zit met hangsloten op slot en ziet er verlaten uit. Mijn mannetjes met jurken zijn inmiddels vertrokken. Pffff. wat nu. Hennie denkt dat er nog wel iemand zou komen maar dat iedereen nu in de moskee zit. Ik geloof er niks van en besluit naar de overburen te lopen. Ik zie een kinderhoofdje om een muurtje en besluit te roepen. Er komt nog een hoofd en dan schoorvoetend een meisje die een klein beetje Engels spreekt. Ik vraag haar naar Teluk Ketapang. Opeens komt ook de heer des huizes op de achtergrond. Het meisje overlegd met de vader en ze zegt dat ze ons naar de eigenaar van het huis zal brengen. We volgen en zowaar na 2 minuten zijn we waar we wezen moeten. Teluk Ketapang Homestay.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Terengganu

Maleisie

Rondreis Maleisie

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Op naar de westkust

20 Juli 2014

terug naar het oerwoud

18 Juli 2014

homestay

18 Juli 2014

op weg naar de homestay

17 Juli 2014

Links rijden

Actief sinds 21 Mei 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3627

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Maleisie

Landen bezocht: