Op naar de westkust - Reisverslag uit George Town, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu Op naar de westkust - Reisverslag uit George Town, Maleisië van henniekarin - WaarBenJij.nu

Op naar de westkust

Door: Karin

23 Juli 2014 | Maleisië, George Town

OP NAAR DE WESTKUST
Vandaag verlaten we ons paradijs en rijden we naar Penang. Penang is een eiland met het vastenland verbonden door twee bruggen. Eenmaal in de buurt van Penang wordt het erg druk op de weg. Het is een chaos, onduidelijke bewegwijzering, onduideijkheid over strepen op de weg en het krioelt er van de brommers die met een doodsverachting overal kris kras tussendoor crossen. Wonder boven wonder komen we zonder fout te rijden aan bij het hotel. Het is een grote toren, niet echt mijn ding maar het ziet er netjes uit en....ze hebben cappucino.
We gaan naar het strand en voor het eerst van mijn leven zit ik op een jet ski en op zo'n opblaasbare banaanboot en.... ik vind het leuk!!!!!
We bezoeken de Kek Lok Si tempel, een enorme boedhistische tempel op een berg. Het is indrukwekkend. De tempel bestaat uit meerdere gebouwen, pagodes etc. Het is er kleurrijk. De omgeving van de tempel is een puinhoop en daar raken we maar niet aan gewend. Wat zijn wij Nederlanders netjes. Vandaag is ook de verjaardag van Teuntje en nationale rouwdag. Het is vreemd allemaal. Het is een naar idee over een dag of 5 weer te moeten vliegen, het zal zeker anders voelen en we zullen blij zijn als we zonder problemen weer op Schiphol landen.
Morgenochtend hebben we een tour in Georgetown en in de middag varen we naar monkey eiland om te vissen en daarna de eigen gevangen vis op te eten. Ben benieuwd of we hongerig terugkomen.

• 25 Juli 2014 - 13:02

Fredadam:

Gefeliciteerd met teuntje.haar verjaardag.het is hier mooi weer . We hebben dagen gehad bleven we binnen zo warm. Zo is de vakantie volgendeweek al weer voor bij.en is het nagenieten .ook leuk. Toch ?heel veel groetjes en tot ziens .ma en Freddy.xxx